بلاگ

تبدیل دنده ای استیل

تبدیل دنده ای استیل

تبدیل استیل دنده ای از جمله اتصالات رزوه ای است که در خطوط لوله به منظور تغییر قطر لوله به کار می رود.
انواع تبدیل استیل دنده ای از مهم‌ ترین قطعاتی هستند که در لوله کشی مورد استفاده قرار می گیرند. این قطعات در اتصال لوله هایی با قطرهای متفاوت کاربرد دارند. با استفاده از تبدیل های استیل دنده ای می توان قطر مسیر جریان سیالات را کاهش یا افزایش داده و فشار سیالات را کم و زیاد کرد.

تبدیل دنده ای چیست؟

تبدیل دنده ای قطعه ای است که به منظور اتصال دو لوله با سایزهای متفاوت به کار می‌ رود. زمانی که لازم است دو لوله با سطح مقطع های مختلف به هم وصل شوند، از انواع تبدیل دنده ای استفاده می شود. تبدیل دنده ای از نظر ظاهری به یک مهره شباهت دارد. این قطعه ممکن است از متریال‌ های مختلف تولید شود، pvc، مس، پلی اتیلن و کربن استیل از جمله متریال هایی هستند که در تولید تبدیل دنده ای به کار می‌ روند. همچنین این قطعه را می توان با استفاده از استنلس استیل یا استیل زنگ نزن تولید کرد. در حال حاضر انواع تبدیل استیل دنده ای از مرغوب ترین، مقاوم ترین و پرکاربردترین اتصالاتی هستند که در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.

فروش پروفیل استیل با قیمت عالی
جهت خرید پروفیل استیل با فاکتور رسمی و با صخامت های مختلف گرید 201 و 304 و 316 با شماره‌های 02166390485، 02166390486 ،02166390487  تماس حاصل فرمایید.

معرفی تبدیل دنده ای استیل

تبدیل استیل دنده ای از استیل ضد زنگ تولید شده و نسبت به قطعات مشابه مقاوم تر است. این قطعه مقاومت بالایی در برابر فشار، رطوبت، خوردگی و دیگر عوامل آسیب زا دارد، از این رو انتخاب مناسبی برای استفاده در محیط های صنعتی است.
گاهی لازم است در لوله کشی استیل، قطر مسیر تغییر کند. در این حالت باید دو لوله با قطرهای متفاوت به هم متصل شوند. در چنین شرایطی از تبدیل استیل دنده ای استفاده می شود. کیفیت تبدیل دنده ای در هنگام تغییر قطر لوله ها اهمیت زیادی دارد. به ویژه زمانی که قرار است قطر مسیر کاهش پیدا کند، تبدیل دنده ای باید از مقاومت لازم برخوردار باشد. ضمن اینکه لازم است قطر لوله به تدریج کاهش پیدا کند. این کار را می توان با استفاده از چند تبدیل انجام داد.

کاربرد تبدیل دنده ای

تبدیل لوله استیل یا تبدیل دنده ای استیل قطعه ساده‌ ای است، اما کارکرد مهمی دارد. تقریباً در همه صنایع و فعالیت هایی که نیاز به لوله کشی وجود دارد از تبدیل های دنده ای استفاده می شود. برخی از مهمترین کاربردهای تبدیل استیل دنده ای عبارتند از:

  • صنایع غذایی
  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
  • صنعت آب و فاضلاب
  • صنایع آزمایشگاهی
  • داروسازی
  • هوافضا
  • تولید ماشین آلات صنعتی

انواع تبدیل دنده ای استیل

انواع تبدیل استیل دنده ای را می توان با توجه به طراحی بدنه آنها تقسیم بندی کرد. بر این اساس این قطعات در دو گروه تبدیل های هم مرکز و غیر هم مرکز جای می گیرند. در تبدیل استیل دنده ای هم مرکز یا تبدیل CC، دایره های ورودی و خروجی در یک راستا و روبروی یکدیگر قرار دارند. از این تبدیل عموماً در لوله کشی های عمودی استفاده می شود.
تبدیل استیل دنده ای غیر هم مرکز که با نام های تبدیل کج استیل و تبدیل ECC هم شناخته می‌ شود، نوع دیگری از تبدیل هاست. در این تبدیل، مرکز دایره ها بر یکدیگر منطبق نبوده و در یک راستا قرار ندارد. تبدیل های دنده ای غیر هم مرکز در خطوط لوله افقی کاربرد دارند.
تبدیل های استیل دنده ای بر اساس سایز و نوع آلیاژ نیز طبقه‌ بندی می‌ شوند. این قطعات به دلیل کاربردهای مختلف از نظر سایز تنوع زیادی دارند. نوع آلیاژ تبدیل های استیل به کاربرد آنها بستگی دارد، ولی به طور معمول این قطعات اغلب از استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ تولید می شوند.

مشخصات تبدیل دنده ای استنلس استیل

مشخصات و مزیت‌ های تبدیل استیل دنده ای به این صورت خلاصه می شود:

  • در برابر رطوبت خوردگی و حرارت بسیار مقاوم است.
  • به صورت رزوه ای متصل می شود.
  • طول عمر بالایی دارد.
  • قابل بازیافت است.
  • در برابر فشار و ضربه مقاومت بالایی دارد.
  • از کارایی مناسبی برخوردار است.
  • مقرون به صرفه است.
فروش پروفیل استیل با قیمت عالی
جهت خرید پروفیل استیل با فاکتور رسمی و با صخامت های مختلف گرید 201 و 304 و 316 با شماره‌های 02166390485، 02166390486 ،02166390487  تماس حاصل فرمایید.

مشتریان ما

تجارت استیل پارسوماش در یک نگاه

تجارت استیل پارسوماش از سال 1384 در زمینه تهیه و توزیع مقاطع استیل از جمله ورق استیل، لوله استیل، پروفیل و میلگرد استیل و اتصالات استیل فعالیت داشته است. ......ادامه

drsteel.ir QR-Code

ما اینجا هستیم