بلاگ

انواع پروفیل استیل دکوراتیو

انواع پروفیل استیل دکوراتیو

معرفی انواع پروفیل استیل دکوراتیو

دکوراسیون و معماری داخلی مدرن بیشتر از فلزات و شیشه برای ساخت وسایل دکوری و تزئینات داخلی استفاده می‌کند.

از این میان فلز به دلیل مقاومت بالایی که دارد محبوبیت بیشتری دارد. پروفیل استیل دکوراتیو یکی از انواع فلزاتی است که برای ساخت وسایل تزئینی، ساخت میله و نرده، مجسمه، تابلو و نمای خارجی ساختمان به کار می‌رود.

پروفیل استیل دکوراتیو چیست؟

پروفیل استیل دکوراتیو نوعی پروفیل ضدزنگ است که کاربرد تزئینی دارد. این پروفیل به شکل مکعب توخالی ساخته می‌شود و اغلب ضخامت کمی دارد. ضخامت کم این پروفیل برای شکل‌دهی آسان و ساخت اشیا دکوری است. این پروفیل نوعی آلیاژ و ترکیبی از آهن و کربن است که در دو مرحله تولید می‌شود. برای افزایش استقامت و مقاومت آن در برابر رطوبت، کروم و نیکل به آن اضافه می‌شود که همین مسئله پروفیل استیل را از دیگر فلزات متمایز می‌کند.

در حالت عادی آهن، مقاومت زیادی در برابر رطوبت نداشته و به‌راحتی زنگ می‌زند. این در حالی است که افزودن کرم و نیکل با ایجاد یک لایه محافظ مقاومت پروفیل استیل را در برابر رطوبت و عوامل جوی به مقدار زیادی بالا می‌برد.

فلز کروم بین ۱۰٫۵ تا ۳۰ درصد پروفیل استیل دکوراتیو را با توجه به نوع و کاربرد تشکیل می‌دهد. افزودن این فلزات علاوه بر مقاومت بر زیبایی و براقی آن می‌افزاید.

.   

فروش پروفیل استیل با قیمت عالی
جهت خرید پروفیل استیل با فاکتور رسمی و با صخامت های مختلف گرید 201 و 304 و 316 با شماره‌های 02166390485، 02166390486 ،02166390487  تماس حاصل فرمایید.

مهم‌ترین ویژگی‌های پروفیل استیل دکوراتیو چیست؟

پروفیل استیل دکوراتیو ویژگی‌ها و مزایای زیادی داشته و به همین دلیل کاربردهای زیادی در ساختمان‌های مسکونی و تجاری دارد.

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت و خوردگی
  • ظاهری زیبا و درخشان
  • خاصیت فرم دهی بالا
  • جوش دهی آسان
  • قیمت مناسب
  • مقاومت بالا در برابر حرارت
  • امکان بازیافت و استفاده دوباره
  • ابعاد گوناگون و ضخامت‌های متفاوت

انواع پروفیل استیل دکوراتیو و کاربرد آنها

پروفیل استیل دکوراتیو انواع یا گریدهای مختلفی دارد. هر یک از آن‌ها کاربردها و ویژگی‌های خاص خود را دارد. پروفیل استیل دکوراتیو را بر مبنای میزان درخشندگی، شکل ظاهری و نوع آلیاژ آن دسته‌بندی می‌کنند.

پروفیل استیل همانند انواع دیگر پروفیل در دو شکل باز و بسته ساخته می‌شود. پروفیل U و Z از انواع پروفیل باز بوده و نسبت به پروفیل‌های بسته کاربرد کمتری دارند.

پروفیل استیل بسته که به آن قوطی استیل دکوراتیو نیز گفته می‌شود برحسب نوع آلیاژ در انواع زیر تولید می‌شود:

پروفیل استیل ۲۰۱

 این نوع پروفیل استیل ضدزنگ بوده و دارای ضخامت ۱ و ۲ میلی‌متر است. پروفیل ۳۰۱ مقاومت متوسطی در برابر خوردگی داشته و برای مواردی استفاده می‌شود که مقاومت در برابر خوردگی اهمیت کمتری داشته باشد. از این پروفیل برای ساخت تزئینات داخلی استفاده‌شده و نسبت به دیگر انواع پروفیل قیمت کمتری دارد.

پروفیل استیل ۳۰۴

 این نوع از پروفیل خاصیت مغناطیس نداشته و به‌عنوان پروفیل نگیر نامیده می‌شود. از مزایای آن می‌توان به خاصیت فرم پذیری و جوش دهی مناسب اشاره کرد. این نوع پروفیل کاربرد زیادی داشته و اغلب به شکل انبوه تولید می‌شود.

پروفیل استیل ۳۱۶

 این پروفیل استیل مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد و برای ساخت انواع دستگاه‌های صنایع غذایی و دارویی به کار می‌رود. استیل ۳۱۶ خاصیت مغناطیسی نداشته و از نوع نگیر است.

انواع پروفیل استیل با توجه به سطح ورق

  • پروفیل استیل دکوراتیو براق: این پروفیل ظاهر براقی داشته و برای ساخت اشیا دکوری و وسایل آشپزخانه کاربرد دارد.
  • پروفیل مات: ظاهری مات داشته و قیمت کمتری نسبت به دیگر انواع پروفیل دارد.
  • پروفیل استیل مشبک: این نوع پروفیل دارای سوراخ‌هایی بوده و برای ساخت وسایل آشپزخانه به کار می‌رود.
  • پروفیل خش‌دار: سطح روی این پروفیل به کمک دستگاه مخصوصی خش‌دار می‌شود. مزیت آن عدم انعکاس نور بوده و اثرانگشت روی آن باقی نمی‌ماند. این پروفیل دکوراتیو قیمت بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد.
  • پروفیل طرح دار: با توجه به نوع کاربرد، انواع طرح‌های گندمی، ابر و بادی، حبابی و اسلیمی روی آن ایجاد می‌شود. قیمت این پروفیل با توجه به نوع طرح و پیچیدگی آن تعیین می‌شود.

انواع رنگ‌های پروفیل استیل دکوراتیو

پروفیل استیل دکوراتیو را می‌توان به رنگ‌های گوناگون تولید کرد. برای این منظور طی  فرایند لایه نشانی، رنگ پروفیل را تغییر می‌دهند. در حال حاضر پروفیل دکوراتیو به رنگ‌های مشکی، مسی، آبی، قرمز، رزگلد و دودی تولید می‌شود که باعث کاربرد بیشتر و متنوع آن می‌شود.

رنگ‌های مختلف پروفیل استیل کیفیت، کاربرد و قیمت گوناگونی دارند. پروفیل استیل طلایی بیشترین و گسترده‌ترین کاربرد را در بین پروفیل‌های رنگی دارد.

پروفیل استیل طلایی

 پروفیل طلایی پوششی از رنگ طلایی دارد. رنگ طلایی آن به علت استفاده از فلز تیتانیوم در ترکیبات آن است. این پروفیل برای ساخت فضای داخلی آُسانسور و طراحی داخلی در ساختمان‌های مسکونی و تجاری به کار می‌رود. ورق استیل طلایی در حالت‌های بگیر و نگیر در بازار موجود است و از انواع گریدهای پروفیل استیل ساخته می‌شود.

این ورق طلایی از آلیاژهای ۳۰۴ و ۴۳۰ ساخته می‌شود. نوع ۴۳۰ آن بگیر و ۳۰۴ آن نگیر است.

ورق استیل طلایی مقاومت بالایی در برابر خوردگی داشته و به همین علت کاربردهای زیادی در تزئینات داخلی و خارجی پیدا کرده است. پروفیل استیل طلایی دارای انواع براق و مات است و برای ساخت انواع زیورآلات، گنبد و گلدسته، تزئینات داخل حمام و سرویس بهداشتی و تابلوسازی کاربرد دارد.

.

انواع پروفیل استیل دکوراتیو چگونه ساخته می‌شود؟

برای ساخت انواع پروفیل استیل از نورد سرد استفاده می‌شود. در این فرایند ابتدا ورق‌های فولادی در ضخامت‌های مختلف به شکل نوار ساخته می‌شوند. سپس با کمک رول فرمینگ آن را به شکل پروفیل درمی‌آورند. پروفیل استیل در دو نوع درزدار و بدون درز ساخته می‌شود. برای بستن درزها دو لبه پروفیل به هم نزدیک شده و جوش می‌خورد.

کاربردهای پروفیل استیل دکوراتیو چیست؟

پروفیل استیل دکوراتیو برای ساخت انواع وسایل تزئینی، طراحی داخلی و خارجی ساختمان‌ها و در صنایع مختلف کاربرد دارد. این پروفیل‌های دکوراتیو بیشتر در ساختمان‌های مدرن استفاده می‌شود. برخی از کاربردهای پروفیل استیل شامل موارد زیر است:

  • ساخت انواع درب و پنجره
  • میز و صندلی
  • ساخت نرده راه‌پله
  • ساخت تابلو و وسایل خانگی
  • تزئینات داخلی آسانسور

سوالات متداول در مورد پروفیل استیل دکوراتیو

استفاده از پروفیل استیل دکوراتیو در دکوراسیون داخلی چه مزایا ومعایبی دارد؟

استفاده از پروفیل استیل دکوراتیو در دکوراسیون داخلی مزایای زیادی دارد، از جمله زیبایی، مقاومت در برابر زنگ زدگی و کم‌ترین نیاز به نگهداری. اما هزینه بیشتری نسبت به مواد دیگر دارند.

پروفیل استیل دکوراتیو را چگونه می توان نصب ونگهداری کرد؟

نصب پروفیل استیل دکوراتیو به سادگی انجام می‌شود و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد. برای نگهداری، بهترین روش استفاده از یک پارچه نرم و خیس است وپس از تمیز کردن، با دستمال نرم خشک کنید.

چه کاربردهای دیگری برای پروفیل استیل دکوراتیو وجود دارد؟

پروفیل استیل دکوراتیو در معماری و صنایع دستی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنها به عنوان عناصر تزئینی و ساختمانی به ساختمان‌ها جلوه‌های خاصی می‌دهند و در صنایع دستی به عنوان قطعات تزئینی مورد استفاده هستند.

آیا پروفیل استیل دکوراتیو در معرض زنگ زدگی قرار می‌گیرد؟

خیر، پروفیل استیل دکوراتیو به دلیل مقاومت در برابر زنگ، در معرض زنگ زدگی قرار نمی‌گیرد.

آیا پروفیل استیل دکوراتیو مناسب برای استفاده در محیط‌های در تماس با آب است؟

بله، پروفیل استیل دکوراتیو مناسب برای استفاده در محیط‌های در تماس با آب و رطوبت است.

پروفیل استیل دکوراتیو یک انتخاب عالی برای تزئین داخلی و خارجی فضاها است. این پروفیل‌ها با زیبایی، مقاومت در برابر زنگ زدگی و کم‌ترین نیاز به نگهداری، به طراحان و معماران امکان می‌دهند تا جلوه‌های دکوراتیو منحصر به فردی را ایجاد کنند. امیدواریم که این مقاله توانسته باشد به سوالات شما در این زمینه پاسخ داده باشد.همچنین در صورت نیاز به راهنمایی می توانید از همکاران ما کمک بگیرید. 

فروش پروفیل استیل با قیمت عالی
جهت خرید پروفیل استیل با فاکتور رسمی و با صخامت های مختلف گرید 201 و 304 و 316 با شماره‌های 02166390485، 02166390486 ،02166390487  تماس حاصل فرمایید.

مشتریان ما

تجارت استیل پارسوماش در یک نگاه

تجارت استیل پارسوماش از سال 1384 در زمینه تهیه و توزیع مقاطع استیل از جمله ورق استیل، لوله استیل، پروفیل و میلگرد استیل و اتصالات استیل فعالیت داشته است. ......ادامه

drsteel.ir QR-Code

ما اینجا هستیم